All news & articles

Evoluția traficului online în România pe desktop și dispozitive mobile

Traficul de pe dispozitive mobile (smartphone și tabletă) este în continuă creștere în România. 79% din traficul online este generat de pe desktop și 21% de pe dispozitive mobile, arată studiul gemiusAudience pentru ianuarie 2016.

În ianuarie 2014, traficul pe desktop depășea 92% din totalul utilizatorilor online în România, iar până în august 2014 a scăzut cu opt procente. Tot mai puțini români s-au conectat la internet de pe desktop și în 2015, iar în ianuarie 2016 ponderea lor a ajuns sub 80 de procente.

În acest timp, traficul de pe dispozitive mobile a crescut constant, ajungând de la 7% din ponderea totală a utilizatorilor de internet în ianuarie 2014, la 21% în ianuarie 2016.

Cine sunt cei mai populari producători de device-uri. Apple pierde în fața Samsung

Apple a fost cel mai popular producător de device-uri până în ianuarie 2014 în România, fiind cu zece procente peste Samsung. Însă, în iulie 2014, diferența dintre cei doi giganți s-a micșorat la doar două procente. Doar 35% dintre utilizatori declarau în iulie 2014 că navighează pe internet de pe un dispozitiv mobil Apple, în timp ce 37% dintre ei foloseau un device Samsung. În ianuarie 2016, numărul de utilizatori ce folosesc device-uri mobile Samsung este mult mai mare față de numărul celor care folosesc Apple (45% utilizatori Samsung și 27% utilizatori Apple).

Apple, popular pe segmentul tablete

Apple ramâne popular pe segmentul tablete în ciuda prăbușirii în preferințele românilor. Dacă în iunie 2014, 27% din ponderea totală a utilizatorilor de device-uri mobile se conectau la internet cu un iPad, în doar o lună aceștia au scăzut cu zece procente, iar în ianuarie 2016 ei au o pondere de doar șase procente. Cu toate acestea, în prezent, nicio altă companie nu reprezintă o competiție serioasă pentru Ipad.

Note: Datele prezentate includ doar informații cu privire la site-uri, nu aplicații instalate pe tabletă, smartphone sau alte device-uri (console, TV, CVC/Blu-ray).

Despre studiu:

gemiusAudience în România este studiul complet de măsurare a audiențelor online prin metodologia proprietară Fusion, care combină datele proprietare site-centric cu datele proprietare user-centric și date structurale furnizate de BRAT prin studiul SNA FOCUS. Lider în măsurarea audienței în peste 35 de țări, metodologia Gemius este recunoscută internațional și premiată în 2015 cu locul întai la IAB Europe Research Award pentru metodologiile de cercetare a audienței dezvoltate.

Article image not available